SELAMAT DATANG KE BLOG USTAZ HASSAN BASRI

PERINGATAN BAGI YANG LALAI


فذكر إنما أنت مذكر

فذكر  إنما  أنت  مذكر

Dec 17, 2008

Thierry Henry Masuk Islam

Selepas Michael Jackson Islam,Pemain bola sepak liga perdana inggeris dari perancis ini ini pula masuk Ke dalam agama yang haq ini, apakah ini tanda Islam sudah mula mendekati era kebangkitannya? sama2 kita ambil iktibar dan mengambil peluang yang ada untuk berkhidmat di jalan Allah swt di saat akhir zaman ini.

News dari Al-Jazeera
sila klik http://www.youtube.com/watch?v=DidKBEYCQ1Q

Komen saya
Islam adalah hak semua manusia, ia milik semua bangsa yang ada di atas dunia ini.Beruntunglah orang yang mendapat hidayah daripada Allah s.w.t. Sesungguhnya Allah memberi manusia dua jalan, samaada jalan syukur(islam) atau jalan kufur(kafir)manusialah memilih antara dua jalan ini.
firman Allah s.w.t dalam surah al-Insan:3
"kerana keadaan itu tidak mencukupi, maka) Sesungguhnya Kami telah menunjukkan kepadanya (melalui akal dan Rasul) akan jalan-jalan (yang benar dan Yang salah; maka terserahlah kepadaNya) sama ada ia bersyukur (dengan beriman dan taat), ataupun ia berlaku kufur (dengan mengingkari kebenaran atau menderhaka)".

Firman Allah dalm surah al-Kahfi:29
"dan Katakanlah (Wahai Muhammad): "Kebenaran itu ialah Yang datang dari Tuhan kamu, maka sesiapa Yang mahu beriman, hendaklah ia beriman; dan sesiapa Yang mahu kufur ingkar, biarlah Dia mengingkarinya". kerana Kami telah menyediakan bagi orang-orang Yang berlaku zalim itu api neraka, Yang meliputi mereka laksana khemah; dan jika mereka meminta pertolongan kerana dahaga, mereka diberi pertolongan Dengan air Yang seperti tembaga cair Yang membakar muka; amatlah buruknya minuman itu, dan amatlah buruknya neraka sebagai tempat bersenang-senang".

Kalau kita melihat trend hari ini, ramai penduduk eropah memeluk Islam kenapa? jawapannya mereka berilmu, mereka memilih islam berdasarkan ilmu dan kebenaran islam. Tapi kenapa di nusantara ramai orang islam keluar atau murtad daripada islam? jawapanya jahil, sesungguhnya mereka jahil dan tidak mengenal islam.
Pengajarannya, sama-samalah kita meningkatkan ilmu pengetahuan, lebih-lebih lagi dalam bidang agama, supaya kita tidak tertipu dan mencari agama lain selain daripada Islam.

firman Allah s.w.t dalam surah ali-Imran:85
"dan sesiapa Yang mencari ugama selain ugama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang Yang rugi".

POPULASI PENDUDUK DUNIA
TAHUN 1900 Muslim 12.4 % Kristian 26.9%
TAHUN 1980 Muslim 16.5 % Kristian 30.0 %
TAHUN 2000 Muslim 19.2 % Kristian 29.9 %

Kajian menunjukkan jangkaan berikut:
TAHUN 2025 Muslim 30.0 % Kristian 25.0 %

Mudah-mudahan dapat manfaat
Hassan Basri Hj Abdullah
Peringatan bagi yang lalai

0 comments:

Post a Comment